Notaöverföring till Hotsoft?
Jag har sett att Rebnis Kassa har stöd för överföring till Hotsoft, vad krävs för att komma igång med det?
Hej Reijo!
För att komma i gång med notaöverföring till Hotsoft krävs:
Från Hoist/Hotsoft:
Att Hotsoft är minst version 8
Skaffa/aktivera POS Interface
Få en IP-adress och port som ovanstående nås på
Ställa in konton för överföring
Från Rebnis Beställa tillägget genom att kontakta [email protected]. När dessa bitar är på plats kan man ställa in kopplingen genom att gå in på Inställningar > Integrationer och fylla i de uppgifter man har fått från Hotsoft i respektive fält:

OBS! Endast möjligt att göra efter att vi aktiverat tillägget i er licens.
En sista sak som behövs är att lägga till ett betalsätt och en knapp för det.
Gå in på Register > Betalsätt och klicka på "Lägg till"
Fyll i uppgifterna som krävs, viktigt att Betaltyp är "Notaöverföring - integrerat".
Se exempel nedan:

Gå sedan in på Försäljningsvyer och välj den layout knappen skall läggas till på.
Dubbelklicka på Betalsätt i listan till vänster och klicka och dra ut betalsättet till lämplig plats.
Nu kan ni börja föra över notor till era gästers rumsnotor!
mvh
