Rebnis Support

Hur ställer jag in dricks i vår nya Vim-terminal?

Anonym · 6 oktober 2020 kl. 14:27 #

Hej

Vi har fått en ny kortterminal från Verifone. Den kallas Vim eller Engage (?) och heter P400. Hur får vi igång inmatning av dricks i den?

Anonym · 6 oktober 2020 kl. 15:30 #

Hejsan

Det gör du på följande vis:

Håll in siffrorna 4 och 6 samtidigt. Ange 1234 som lösenord och tryck grön knapp

bild.png

Välj sedan "2 Administration" (du kan klicka på skärmen). Välj "1 Settings" Tryck sedan på nedåtpilen (eller tryck på #)

bild.png

Välj "2 Tip configuration". Klicka så att det blir en bock i rutan "Tip enabled"

bild.png

Tryck röd knapp. Nu är terminalen inställd för att hantera dricks.

© 2026 Rebnis v2.3.0