Bongar till köket

Bongar jag en hamburgare på dagen kommer den till köket som "fram" direkt, bongar jag en hamburgare efter kl 18 så kommer bongen till köket som vänta. Har kollat alla inställningar men hittar inte rätt..

Kommentarer

  • Det finns ingenting i systemet och bongningen som påverkas av vad klockan är, så det måste bero på något annat.

    Jag utgår ifrån att du bongar samma produkt, alltså hamburgaren, både på dagen och på kvällen. I så fall bör dess inställningar vara identiska oavsett när på dagen den säljs. Det är bonggrupperna som styr ifall det blir "vänta" på bong, samt ifall produkten säljs ensam eller tillsammans med andra produkter.

    Normalt brukar bonggrupperna vara upplagda så här och i den här ordningen (i registret):
    • Förrätt
      • Ingen automatisk vänta
    • Varmrätt
      • Automatisk vänta
    • Dessert
      • Automatisk vänta
    Om vi då säger att din produkt "hamburgare" är upplagd som varmrätt kommer den automatiskt att få "vänta" på bongen ifall den säljs (eller sparas på bord/nota) tillsammans med en förrätt. Om den däremot säljs ensam, eller tillsammans med en dessert eller något annat som kanske inte ens skrivs ut på bong, så kommer den INTE att få vänta - eftersom det inte finns något annat att vänta på.

    Så jag gissar att det är detta som händer när du upplever att det beter sig på olika sätt beroende på när du säljer hamburgaren. På dagen säljs den ensam, utan förrätter, vilket då gör att den går direkt på bongen. Men på kvällen säljs den med förrätter, vilket då gör att förrätterna ska gå direkt och det blir vänta på hamburgaren.

    Du kan ju kolla om dessa teorier verkar stämma med hur du gjort dina inslag. Annars får du återkomma med konkreta exempel. Gärna ett när det blir vänta och ett när det inte blir vänta.
    Anders
  • Tja och tack för svaret!

    Nu är det tyvärr så att jag har gjort exakt som du skriver.. Men Skickar jag tex en Hamburgare under dagen när jag testar att få rätt på systemet så får jag ingen vänta på bongen in i köket. Slår jag däremot en Hamburgare under full service på kvällen eller tex En Schnitzel och en Hamburgare får jag automatiskt Vänta på bongen.
    Förstår att det låter sjukt men så är det..

    MVH
  • Hejsan

    Ja då skulle vi behöva titta närmare på det där. Du kan väl maila ditt telefonnummer samt vilken kund det gäller till info@rebnis.se så hör vi av oss.

    Du kan även under tiden köra igång fjärrhjälpen på kassan så att vi kan koppla upp oss och kika på problemet tillsammans.

    Du når fjärrhjälpen via:
    https://info.rebnis.se
    Klicka sedan på "Starta fjärrhjälp" och kör sedan igång filen som laddas hem.
    Anders

Kommentera eller skriv ett nytt inlägg

Ditt namn och inlägg kan ses av alla. Din e-post visas aldrig publikt.