Till senaste kommentaren

Kvittoskrivaren har slutat skriva ut

Hej!

Kvittoskrivaren till vår kassa fungerar inte. Den skriver inte längre ut.
Vad kan vi göra?

Mvh
Vivianne

Kommentarer

  • Hej Vivianne!

    Oavsett om utskriften strular via Rebnis kassa eller Jupiter Bokning så är de första stegen i felsökningen lika.

    Kontrollera att:

    • Skrivaren är på slagen
    • Kablage sitter ordentligt. Ström samt anslutningskabel till kassa/dator, alternativt nätverk
    • Det finns papper i skrivaren

    Ser allt ovan nämnt bra ut kontrollera att skrivaren inte står i "offline-läge" i Windows. Detta görs under skrivarinställningar i Windows.



    Därefter testa att göra testutskrift via Windows. Att detta fungerar är förutsättningar för att det ska fungera att skriva ut via våra programvaror. Om det trots att detta är kontrollerat fortsatt inte fungerar att skriva ut så kontakta Rebnis support.

    /Jakob
    Jakob

Kommentera eller skriv ett nytt inlägg

Ditt namn och inlägg kan ses av alla. Din e-post visas aldrig publikt.