Bokningar som inte kommit in
Vi har fått två e-postmeddelanden från BookVisit att det har gjorts bokningar men de syns inte i Jupiter.
Vad beror detta på och hur kan vi åtgärda det?
Vad beror detta på och hur kan vi åtgärda det?
Följ inlägget
0
följare
Hej
Börja med att kontrollera om det skickats något till Jupiter genom att gå in under Register -> Webbokning -> Kanalhantering.
Välj sedan fliken Status.
Om det inte visas någon information som på bilden nedan så kan det vara något som har skett med tjänsten för kopplingen och då behöver den startas om.
Tjänsten är vanligen installerad på servern och nås under "Tjänster" i Kontrollpanelen. Här finns en tjänst som heter "Rebnis Jupiter Online" eller något väldigt liknande och det är denna som behöver startas om.
Observera, det är en gräns på 48 timmar för att bokningar skall komma in i systemet. Efter det går det inte att hämta dom automatiskt utan då måste man lägga in dom manuellt.
Om det däremot visas information men bokningen ändå inte kommit in så kan det vara att det är något fel med bokningen, möjligen en prislista och då finns det ett felmeddelande om detta som berättar vad som skett.
Klicka i rutan där det står "Alla loggar" och välj "Felloggar". Läs sedan vidare på länkarna nedan:
Bookvisit - Allmänt fel
Bookvisit - Bokningshändelse fel
Bookvisit - Prisplan uppdaterad fel
Om ni inte lyckas lösa problemet så är ni välkomna att kontakta oss för ytterligare hjälp.