Till senaste kommentaren
Kommentaren du söker har flyttats till en ny diskussion, eller är borttagen.

Hur gör jag ett manuellt returköp?

Hej, en kund fick betala för några extra antal luncher, av rent misstag, och nu skulle vi vilja göra en retur för att sedan ta betalt för rätt antal.

Hur gör vi en retur när vi bara har kortuppgifterna men inte det fysiska kortet?

Kommentarer

  • Hej Örjan,
    Det går att göra på lite olika sätt. Antingen letar ni upp kvittot i kvittofliken och väljer "Retur". Annars slår ni in produkterna med ett negativt antal och sedan väljer ni betalsättet för betalkort.

    Detta gäller för Babs/Verifones terminaler.
    När betalkortsrutan dyker upp trycker ni på "F4", på terminalen, då kommer ni få upp en ruta där det står "Ange kortnummer".


    När ni knappat in numret trycker ni på grön knapp och då får ni ange giltighetstiden för kortet.


    Sedan trycker ni grön och retur genomförs.
    OBS! Det kan ta x antal arbetsdagar innan beloppet kommit in på kundens konto.

    Patrik

Kommentera eller skriv ett nytt inlägg

Ditt namn och inlägg kan ses av alla. Din e-post visas aldrig publikt.