Retur på bärbar terminal

Hej! Hur gör jag ifall jag har tagit betalt för mycket på en bärbar integrerad terminal och vill göra en retur på del av belopp?
Jag kan inte göra så som det stor i ett inlägg från er genom att jag slår en artikel som minuspost och skickar den till en betalterminal för då säger Rebnis att terminalen enbart kan hantera positiva belopp? Om jag väljer att göra en retur på kvittot i Rebnis under fliken "kvitto" så får väl kunden inte automatiskt tillbaka sin pengar på kortet heller?

Tacksam för svar

Kommentarer

  • Hej André!

    Om ni har en "icke bärbar" integrerad terminal så kan ni ju använda den för att betala tillbaka den del av beloppet som var felaktig.

    Har ni bara bärbara terminaler så blir det lite klurigare, det finns en funktion för att makulera ett köp men det går bara med det senast gjorda köpet så det gäller att man upptäcker det innan man gjort ett till köp på terminalen. Glöm inte att slå in makuleringen i kassan också då det inte sker automatiskt.

    Det sista alternativet är att lösa det med t.ex. kontanter eller Swish.

    Mvh
    Jonas

Kommentera eller skriv ett nytt inlägg

Ditt namn och inlägg kan ses av alla. Din e-post visas aldrig publikt.