Tilldela rum

Varför tilldelas inte vissa rum bokade i Bookvisit?

Tack!

Kommentarer

  • Hej Hanna!

    Har ni bockat i att bokningar automatisk ska tilldelas ett rum så gäller det för alla bokningar som kommer via kanalhanteraren. Ibland går det dock inte på grund av att ett rum inte är tillgängligt under hela vistelsetiden. Detta kan ske eftersom det bara är tillgängligheten för rumstyperna som synkroniseras och inte de faktiska rummen.

    Exempelvis om en gäst bokar från den 4e till den 6e på detta hotell så kommer det inte gå att tilldela ett rum. Det finns uppenbart tillgänglighet under hela perioden men då bokningarna ligger lite omlott så går det inte att dra en pil från start till slut.


    Vår synroniseringstjänst ska skicka ett mail till er om något krånglar. Har ni fått något sådant meddelande?

    Lars-Emil

Kommentera eller skriv ett nytt inlägg

Ditt namn och inlägg kan ses av alla. Din e-post visas aldrig publikt.