Felmeddelande ang. kontrollenhet

När jag försöker slå ut ett köp, oavsett betalsätt, får jag ett felmeddelande i kassan om att den inte når kontrollenheten. Vad gör jag?

Kommentarer

  • Hej Oscar!

    Lokalisera först kontrollenheten och kontrollera att den är inkopplad korrekt och får ström.

    Det första steget därefter om kontrollenheten strular är att starta om den. Äldre kontrollenheter kan ha en separat strömkabel som man drar ut och sedan ansluter igen.

    Moderna kontrollenheter ansluts direkt via USB och blir således omstartad genom att man drar ut den ur datorn och ansluter den på samma vis igen. Var då noga med att sätta in den i samma USB-ingång som den satt i tidigare.

    Löser inte detta problemet så kontakta vår support. Förberedd i så fall gärna en TeamViewer via "info.rebnis.se" och "Starta fjärrhälp". Har du TeamViewer-ID till hands kan vi koppla upp oss direkt och påbörja felsökningen.

Kommentera eller skriv ett nytt inlägg

Ditt namn och inlägg kan ses av alla. Din e-post visas aldrig publikt.