Gästen kan inte checka in i självbetjäningsautomaten
Hejsan
Vi har en gäst som försökt checka in via självbetjäningsautomaten, men incheckningsknappen som normalt visas saknas. Istället står det att gästen ska kontakta receptionen. Vad kan vara fel?
Vi har en gäst som försökt checka in via självbetjäningsautomaten, men incheckningsknappen som normalt visas saknas. Istället står det att gästen ska kontakta receptionen. Vad kan vara fel?
Följ inlägget
0
följare
För att incheckningsknappen ska tändas måste följande villkor vara uppfyllda:
- Bokningen måste ha ankomstdag idag
- Bokningen måste ha avresedag senare än idag
- Bokningen måste ha blivit tilldelad ett rum
- Rummet måste ha en gäst tilldelad
- Rummet måste ha bokningsstatus definitiv
- Rummet måste vara städat (ha statusen städat)
- Systemdatumet måste vara idag. Det måste alltså vara nattkört till dagens datum
Kontrollera om alla dessa stämmer för just den bokningen det gällde. Annars får du höra av dig om det händer igen.