Till senaste kommentaren

Gästen kan inte checka in i självbetjäningsautomaten

Hejsan

Vi har en gäst som försökt checka in via självbetjäningsautomaten, men incheckningsknappen som normalt visas saknas. Istället står det att gästen ska kontakta receptionen. Vad kan vara fel?

Kommentarer

  • Hejsan

    För att incheckningsknappen ska tändas måste följande villkor vara uppfyllda:
    • Bokningen måste ha ankomstdag idag
    • Bokningen måste ha avresedag senare än idag
    • Bokningen måste ha blivit tilldelad ett rum
    • Rummet måste ha en gäst tilldelad
    • Rummet måste ha bokningsstatus definitiv
    • Rummet måste vara städat (ha statusen städat)
    • Systemdatumet måste vara idag. Det måste alltså vara nattkört till dagens datum
    Kontrollera om alla dessa stämmer för just den bokningen det gällde. Annars får du höra av dig om det händer igen.
    Anders

Kommentera eller skriv ett nytt inlägg

Ditt namn och inlägg kan ses av alla. Din e-post visas aldrig publikt.