Problem med kortbetalning efter strömavbrott
Vår integrerade kortläsare fungerar ej. Vi hade strömavbrott igår.
Kan ni se vad som är problemet?
Kan ni se vad som är problemet?
Följ inlägget
0
följare
Vi ser inte härifrån vad som kan vara problemet. Men ni kan själva undersöka ett par saker. Gör terminalen logon och parameterhämtning vid uppstart? Om inte så rör det sig om ett nätverksproblem. Kolla över nätverkskablar och gäller det en bärbar terminal kontrollera att den är ansluten till det trådlösa nätverket.
Om terminalen gör lyckad logon och parameterhämtning vid uppstart så är det något annat än nätverket som strular. Får ni något slags felmeddelande på skärmen när ni försöker ta betalt? Vad står det i så fall? Visas det något felmeddelande i själva terminalen? Dessa saker behöver vi få reda på för att kunna fortsätta felsökningen. Vi behöver även veta vilken slags terminal det rör sig om. Märke och modell.
Avslutningsvis kan jag tipsa om att starta om både terminal och dator. De kan ha hamnat i osynk på något vis och då brukar omstart av bägge lösa ett sådant problem.
på kortläsaren visas ej felmeddelande.
Kortterminal Ingenico IPP 350.
Okej, men då är det ju kontrollenheten som strular, inte kortterminalen. Här har vi en liten kort guide med lite grundläggande felsökning av just kontrollenheten:
https://info.rebnis.se/org/rebnis/d/felmeddelande-ang-kontrollenhet-ttkq/
Så vi skaffar ny sladd till kontrollenheten och hoppas det löser problemet.
Okej, hoppas det löser sig. Behöver ni köpa en helt ny kontrollenhet kan ni göra det via vår webbshop:
http://rebnis.online/rebnis