Till senaste kommentaren

Problem med Jupiter och Rebnis kassaprogram

Hej!
Har fått problem med Jupiter och Rebnis kassaprogram, de "svarar inte" efter att man har inte rört datorn i ca 5-10 min. I Jupiter kan vi inte skriva ut några listor för dagen och ganska ofta plockar den inte alls fram någon lista. Det tar ca 1-2 minuter innan program kommer igång igen och så länge går det inte att slå in, ta betalt eller göra någonting i kassan som är mycket tråkigt för gästerna också!
Vi har fått uppdatering för själva Windows 10 men problemet uppstår fortfarande.

Kommentarer

  • Hejsan

    Det kan finnas en mängd anledningar till detta. Jag går igenom ett par av de mest troliga:
    • Är datorn inkopplad på nätverket via wifi?
      • Testa i så fall att koppla in den med kabel istället och se till att stänga av wifi-anslutningen på datorn.

    • Fungerar det bra på någon annan dator?
      • Kolla i så fall vad som kan tänkas skilja de två datorerna åt.

    • Går datorn in i strömsparläge eller liknande?
      • Testa att stänga av strömsparläge på datorn. 
        • Det görs via energialternativ.
      • Ett lite mer avancerat tips är att kolla så att inte nätverkskortet har strömspar/energiläge aktiverat. Det brukar göras via enhetshanteraren.

    Kolla dessa saker och återkom om det fortfarande strular.
    Anders

Kommentera eller skriv ett nytt inlägg

Ditt namn och inlägg kan ses av alla. Din e-post visas aldrig publikt.