Till senaste kommentaren

Sluta sälja ett prisavtal/paket i BookVisit

Hej,

När jag provade att inaktivera ett prisavtal i Bookvisit blev det massa felmeddelanden i statusloggen i Jupiter. Vad blev galet och hur tar jag bort ett prisavtal på rätt sätt?

Kommentarer

  • Hej Bosse!

    Om prisavtal/paket pausas eller arkiveras i BookVisit medan Jupiter fortfarande aktivt synkroniserar kommer en kö uppstå, detta då Jupiter även hanterar eventuella "glapp" i internetåtkomsten och synkroniserar så fort en anslutning till internet åter uppstår. Eftersom det är Jupiter som är grunden måste förändringar börja där och dessa steg motverkar att Jupiter skapar en kö för synkronisering mot ett prisavtal/paket som tagits bort.

    Gör såhär för att börja i rätt ände.

    1. Ta bort kopplingen mellan Jupiter och BookVisit via "Jupiter BookVisit administration".


    2. Vänta i fem minuter och kontrollera att priserna är nollställda i det prisavtalet som ska förändras. Kontrollera även att det inte uppstått några felmeddelanden i Jupiters kanalhantering. Det görs via "Register -> Webbokning -> Kanalhantering" och sedan fliken "Status". Om raderna längst upp saknar fel så är det okej att gå vidare till nästa steg.


    3. Pausa och arkivera prisavtalet/paketet i BookVisit.
    Lars-Emil

Kommentera eller skriv ett nytt inlägg

Ditt namn och inlägg kan ses av alla. Din e-post visas aldrig publikt.